شناسه خبر : 94827
چهارشنبه 11 آبان 1401 , 14:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصوراز تجمع بزرگ ایثارگران مقابل سفارت آلمان

"آلمان" زیرپای ایثارگران لرزید!/تصاویر

فاش نیوز - هفته گذشته و در پی‌ حمایت مغرضانه دولت آلمان از اغتشاشات اخیر کشورمان، جمع کثیری از ایثارگران اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان نخاعی، شیمیایی، بصیر و همچنین آزادگان، با حضور در مقابل سفارت آلمان و انگلیس، خشم و انزجار خود را به گوش سفرای این کشورها رساندند.

به گزارش خبرنگار ما، در پی‌حادثه تروریستی شیراز و حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ و حمایت مغرضانه دولت آلمان از اغتشاشات اخیر کشورمان، جمع کثیری از تشکل‌های شاهد و ایثارگر اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان نخاعی، شیمیایی، بصیر و همچنین آزادگان، با حضور در مقابل سفارت آلمان و انگلیس، ضمن محکوم کرذن دخالت دولت آلمان از اغتشاشگران داخلی و ضدانقلاب خارج‌نشین، خشم و انزجار خود  را به گوش سفرای این کشور رساندند.
هنوز یک ساعتی تا آغاز رسمی تجمع مانده بود که خود را در مقابل سفارت‌خانه یافتم. پلیس امنیت و نیروهای یگان ویژه که از ساعت ها پیش در محل حضور داشته و ضمن همکاری با عوامل برپایی تجمع، رفت و آمدها را با تیزبینی فراوان رصد می‌کنند.
در شروع گفت و گو با حاضرین در تجمع، خیلی زود حضور عکاس پلیس امنیت را در کنار خود حس می‌کنم. کارت خبرنگاری را که نشانش می‌دهم در کمال احترام آن را بررسی می‌کند و باز پس می‌دهد.

ابتدا گفت و گویمان را با دکتر "عادل مهری" مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران که در نخستین لحظات شروع راهپیمایی درکنار ایثارگران حضورداشت آغاز کردیم.
وی ضمن محکومیت حملات تروریستی به حرم حضرت محمدبن موسی(ع) اظهار داشت: با حمایت دولت آلمان از گروهک‌ها و گروه‌های معاند نظام همانند تجزیه طلب‌ها و سطلنت طلب‌ها و کومله‌ها که در شهر برلین درمقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران، پرچم‌های خود را به نشانه تجربه طلبی ایران در دست داشتند، ایثارگران ما احساس وظیفه کردند که با این حرکت خودجوش و انقلابی، در مقابل این هتک حرمت ایستادگی و به جهان اعلام نمایند ما همچنان پشت نظام ایستاده‌ایم و هر زمان که احساس کنیم کشور و یا گروهی گوشه چشمی به کشور ما بنگرند، پیش از اینکه دولت فراخوانی بدهد و به صورت رسمی وارد شود، ایثارگران خودجوش و آتش به اختیار اقدام خواهند کرد.
دکتر مهری همچنین از نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این تجمع نیز گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در این مدت افتاد، مدیریت تشکل‌های ایثارگری بود که فراخوان حرکت امروز نتیجه و بستر این فعالیت است.
مدیر تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: خوشبختانه ایثارگران قبل از عزیزان دولتی و حکومتی در صحنه حضور دارند و با همراهی قانون و منویات مقام معظم رهبری نسبت به اقداماتی که لازم هست جامه عمل می‌پوشانند.
جانبازان نخاعی که همواره گوش به فرمان ولی امر و مقام عظمای ولایت بوده و هستند امروز نیز با حضور گسترده خود در صف اول این تجمع حضور یافته و رنگ و بوی زیبایی به این تجمع بخشیده بودند.
جانباز سرافراز "حسین اسرافیلی" مدیر انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان نیز از جمله افرادی است که پیش از آغاز برنامه خود را به این تجمع رسانده بود.
وی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص تجمع بزرگ امروز اظهارداشت: تجمع بزرگ خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، رزمندگان و ایثارگران در روز دهم آبان درمقابل سفارت منحوس آلمان در پاسخ به تجمع تکفیری‌ها، معاندین، ضدانقلاب و تروریست‌هایی است - که با حمایت همه جانبه دولت آلمان، در آن کشور برعلیه نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران تجمع کرده بودند- صورت گرفت. همچنین در پی‌اعتراض به حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ و اغتشاشات اخیر این تجمع  به نمایندگی از ایثارگران سراسر کشور درمقابل سفارت آلمان برگزار شد و ایثارگران همانند گذشته با تمام توان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت حمایت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش حضور مادران و همسران شهدا  با صیانت از حجاب فاطمی نیز در این تجمع اعتراضی باشکوه و دیدنی بود. در این میان همسر شهید "محمدرضا چاغلری" نیز که به همراه همسر شهیدی از همسران شهدا در این مراسم حضور یافته بود با همراه داشتن عکسی از همسر شهید خود گفت: من به اینجا آمده‌ام تا بگویم تا آخرین نفس راه همسرم را ادامه خواهم داد و مشتی محکم بر دهان اغتشاشگرانی که سعی دارند کشورمان را به آشوب بکشانند خواهم کوبید.
بانو "محبوبی" نیز در ادامه صحبت‌های این همسر شهید می‌گوید: ما در اینجا تجمع کرده‌ایم تا اعتراضی بر اغتشاشات اخیر کشورمان - بخصوص جنایتی که در صحن مطهر شاهچراغ افتاده است داشته باشیم- و  انزجار و بیزاری خود را از دشمن تروریست بین الملل به سرکردگی آمریکا و اسرائیل داشته باشیم. این بانو با اقتدار و افتخار می‌گوید: به گفته حاج قاسم سلیمانی "ما ملت امام حسینیم" و ترسی از کشته شدن نداریم.

آزادگان سرافراز کشورمان نیز در این تجمع با لباس زرد رنگ دوران اسارت به صحنه آمده بودند. در این میان حاج "محمد الهی" آزاده 8 سال دفاع مقدس که در کنار دوستانش ایستاده بود داوطلب گفت و گو می‌شود.  
این آزاده سرافراز در خصوص این تجمع اعتراض آمیز گفت: "جنایاتی که هیتلر نسبت به جهان داشت هنوز ادامه دارد. در جنگ تحمیلی کشور آلمان با خباثت تمام با فروش بمب‌های شیمیایی به صدام، فرزندان این مرز و بوم را به نابودی کشاند. امروز نیز این کشور مکان امنی برای ضدانقلاب است. ما در اینجا ضمن محکوم کردن این حمایت های خبیثانه، به وطن فروشان خارج نشین که در آلمان جمع شده اند نیز می‌گوییم که دلخوش به وعده پوشالی آنها نباشید چرا که وعده الهی تحقق پیدا می‌کند و مکر دشمنان را به خودشان بر می‌گرداند.
در میان تجمع کنندگان دختر جوان دهه هشتادی نیز حضورداشت که گرچه با ظاهر کمی غیرمتعارف آمده بود، اما واقعا دلش برای "ایران" می‌تپید. او سخن خود را به موضوع مرگ "مهسا امینی" و اغتشاشات اخیر کشاند که  بینش و آگاهی او برایم جالب بود.
او گفت: روی صحبت من با کردهای غیور و باصفاست. کردهایی که وقتی میهمان خانه‌هایشان می‌شویم ما را به روی چشم خود می‌نشانند.  
وی خطاب به فریب خوردگان تجزیه طلب نیز گفت: کمی حافظه تاریخی داشته باشید. آیا آلمانی که بر روی سر شما و مردم مظلوم حلبچه بمب‌های شیمیایی ریختند و بچه‌های شما را پر پر کردند  دوست شما هستند؟ آیا جایی مثل انگلیس که پناهنده‌های شما را به "رواندا" می‌فرستد دوست شماست؟ آیا انگلیس دوست ماست که با سه رسانه "من و تو"، "اینترنشنال" و "بی بی سی" سعی در فریب افکار فرزندان ایران زمین را دارد دوست ماست؟  آیا آمریکایی که چهل سال است ما را در تحریم نگه داشته دوست ماست؟ آیا کانادا که بزرگترین اختلاسگران را در کشور خودش جای داده و پول ملت ما در دستان اوست و آن را پس نمی‌دهد، دوست ماست؟ اگر اینطور فکر می‌کنید سخت در اشتباه‌اید. تو را به خدا کمی فکر کنید. آنها می‌خواهند به هر طریقی آرامش ما را به نابودی بکشانند.
آنچه در این میان نمود بیشتری داشت حضور کودکان ونوجوانانی بود که در کنار پدر و مادران انقلابی خود در این راهپیمایی حضور داشتند و این خالی از لطف نبود.

"زینب" دختر کوچکی است که تا رسیدن به سن تکلیف راه بسیار طولانی در پیش دارد اما به تاسی از مادر خود حجاب را انتخاب کرده است.
همین که دوربین را می‌بیند لبخندی می‌زند و به زبان کودکانه و شیرینی می‌گوید: "برای حجابم و برای مرگ بر آمریکا" آمده‌ام. لبخندش را پاسخ می دهم و عکسش را در قاب تصویرماندگار می کنم.
پایان بخش مراسم نیز قطعنامه‌ای است با 8 بند که توسط جانباز نخاعی "مصطفی پرکره" قرائت و حاضرین درپایان هر بند با شعار"الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر" آن را تایید و حاضران با شعار "نیروی انتظامی تشکر، تشکر" از نیروهای یگان ویژه قدردانی کردند.
در ادامه جانباز نخاعی "مصطفی پرکره" نیز در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد:  تجمع امروز در محکومیت سردمداری این اغتشاشات به سرسپردگی آمریکا، اسراییل غاصب، انگلیس و بخصوص آلمان که با اقدام دوگانه خود در جنگ 8ساله با در اختیار گذاشتن سلاح‌های شیمیایی به صدام و همسو با کشورهای غرب با تحریم داروهای مورد نیاز جانبازان، دم از حقوق بشر می‌زند است. این دوگانه عمل کردن در سیاست روابط با ایران چه معنایی دارد؟ هر چند که قطعا بزودی رسوا خواهند شد. اگر چه امیدواریم ملت‌های شان به آگاهی برسند و بر ضد دولت‌های خود قیام کنند.
دکتر "داوود حیدری" جانباز نخاعی و مدیرشبکه ملی ایثار نیز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: شبکه ملی ایثار متشکل از8 گروه ایثارگری شامل انجمن جانبازان نخاعی، انجمن جانبازان قطع عضو، جانبازان بصیر و شیمیایی، آزادگان دفاع مقدس، همسران و فرزندان معظم شهدا و سایر تشکل‌های ایثارگران است که در مقابل سفارت آلمان و در محکومیت اروپا به میدان آمده است. ما کشورهایی را که علیه نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران فعالیت می‌کنند محکوم و می گوییم شماهایی که سلاح‌های شیمیایی را در زمان دفاع مقدس به دست دشمن ما دادید و جانبازان هنوز بعد از چهل سال خس خس سینه‌ها را به یادگار دارند و به دنبال کپسول اکسیژن هستند هرگز شما را نخواهند بخشید و هیچگاه نمی‌توانید ادعای حقوق بشری و  دفاع از حقوق بشر داشته باشید.
وی در ادامه خطاب به دولتمردان آلمان تاکید کرد: شما دشمن بزرگ بشریت و انسان‌های آزاده هستید و مردم کشور ما هم اجازه نمی‌دهند که با ایجاد تفرقه میان اقشار مختلف، کشور ما را به آشوب بکشانید. ملت ایران هم باید یکپارچگی خود را حفظ کند و به فریب خوردگان هم گوشزد می کنیم که در زمین دشمن بازی نکنند.
*
جانبازان شیمیایی هنوز هم جنایت کشور آلمان در فروش تسلیحات شیمیایی به دشمن در جنگ 8ساله را فراموش نکرده اند و گواه آن تن‌های تاول زده و حنجره‌های زخمی و نفس‌های تنگ شان است اما با این وجود در این میدان حاضر و پابرجا هستند.
 "علی گل محمدی"، سخنگوی مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی که سال‌هاست خود زخم خورده دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی است، علت حضور خود را در این تجمع را این گونه بازگو می‌کند: همانگونه که دشمنان قسم خورده ما هیچگاه از قطار در حال حرکت و پیشرفت ایران اسلامی دل خوشی ندارند، این بار نیز با حمایت از اغتشاشگران کشورمان را به آشوب کشانده و در این میان کشور آلمان، نقش پدربزرگ را بازی و تروریست‌ها و مخالفان جمهوری اسلامی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.
وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و نقش آلمان در فروش تسلیحات شیمیایی به عراق در جنگ 8 ساله اظهارداشت: 40سال پیش نیز آلمان با فروش تسلیحات شیمیایی سعی داشت نسل ایران و ایرانی را از بین ببرد. در حالی که همین نسل، امروز پس از گذشت چهل و سه سال، به مقابل سفارت این کشور آمده است تا بگوید آن سلاح شیمیایی و میکروبی که شما ساختید بر بدن ما ایرانی ها اثرگذار نیست و یقینا فتنه‌های شما هم اثرگذار نخواهد بود و جوانان انقلابی و با بصیرت ایرانی نفس‌های شما را در سینه‌های تان حبس خواهد کرد.
این جانباز شیمیایی در پایان گفت: دشمنان باید بپذیرند که ایران  یک کشور قدرتمند است و اجازه نفس کشیدن به جنایتکاران را نخواهد داد.

این در حالی است که حضور اقشار مختلف جانبازان آگاه، فهیم و انقلابی، در کنار یکدیکر صحنه زیبای از همدلی و یکپارچگی جامعه ایثارگری را به تصویر کشیده بود.
همچنین تجمع کنندگان با شعار "مرگ برآمریکا"، "مرگ بر اسراییل" و "آمریکا جنایت می کند، آلمان حمایت می‌کند" توظئه های طراحی شده بر ضد جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.
*
جانباز بصیر "مجتبی شاکری" نیز که در این تجمع بزرگ ایثارگری در کنار خیل عظیم جانبازان حضور داشت، علت حضور خود را چنین بیان کرد: با توجه به این که همه افراد باید نسبت به حوادث جامعه حساس باشند و  انقلاب اسلامی ما همیشه با حوادث مختلف بین‌المللی و داخلی مواجه است باید نیروهای انقلابی با حضور خود در صحنه توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده تا خدای ناکرده خطری انقلاب را تهدید نکند. بخصوص در این برهه از زمان که شبکه‌های معاند "اینترنشنال" "بی‌بی‌سی" و "من و تو" و  رژیم صهیونیستی و آلمان به صحنه آمده اند و دربرلین علیه نظام ما تجمع برگزار می‌کنند باید هشیار باشند، فلذا تشکل‌های ایثارگری تصمیم به برگزاری چنین تجمعی گرفتند تا فریاد خود را با صدور قطعنامه به گوش جهانیان برسانند.

* اسماعیل پارسا

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi